- Το μόνο που ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι η σωτηρία του “συστήματος ΠΑΣΟΚ”
Απόφοιτοι ΠΕ της Ε.Σ.Δ.Δ. και της Ε.Σ.Τ.Α, Κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος, Κάτοχοι μεταπτυχιακού, Κατηγορία ΠΕ, Κατηγορία ΤΕ: σε 10,5 έτη σε 12 έτη σε 16 έτη σε 18 έτη σε 20 έτη αντίστοιχα
Επισημαίνεται ότι αυτοί είναι οι ελάχιστοι χρόνοι, καθώς δημιουργείται μια βαθμολογική πυραμίδα με ποσόστωση κατά την προαγωγή. Ο ανωτέρω χρόνος αναμένεται να αυξηθεί στους απλούς πτυχιούχους με τα λιγότερα προσόντα (ειδικά για τους βαθμούς Α” και Β”).
Η σκοπιμότητα της κατά τα ανωτέρω αύξησης του ελάχιστου χρόνου για την προαγωγή σε σχέση με τα ισχύοντα έχει δημοσιονομικό χαρακτήρα και δεν προάγει την αξιοκρατία και την ποιότητα στη δημόσια διοίκηση (ο υπογράφων το νομοσχέδιο Αντιπρόεδρος και Υπουργός Οικονομικών κ. Ε. Βενιζέλος, είναι ένας εξαίρετος επιστήμονας με διδακτορικό δίπλωμα που εκλέχθηκε τακτικός καθηγητής πανεπιστημίου λίγο μετά τα τριάντα του (30) χρόνια, αλλά για να γίνει Προϊστάμενος Τμήματος ή Δ/νσης σε οποιαδήποτε άλλη θέση στο Δημόσιο Θα πρέπει με τις νέες ρυθμίσεις να έχει ξεπεράσει τα σαράντα – 40 και εάν ήδη υπηρετούσε τα πενήντα – 50).
Η κατάταξη, όμως, των υπηρετούντων υπαλλήλων δεν Θα γίνει με βάση τους ανωτέρους ήδη αυξημένους χρόνους, αλλά με ένα ιδιαίτερο. παράλογο και αναξιοκρατικό σύστημά. γεγονός που αποτελεί διάκριση σε βάρος των υπηρετούντων υπαλλήλων και αναιρεί την προϋπόθεση της ισονομίας. Κι αυτό γίνεται σκοπίμως, επειδή εάν εφαρμόζονταν οι χρόνοι προαγωγής του άρθρου 7, πολλοί απόφοιτοι της ΕΣΣΔ, διδάκτορες και μεταπτυχιακοί που διορίστηκαν με το ΑΣΕΠ θα κατατάσσονταν στους Α” και Β” βαθμούς (παρά την αύξηση τουρ ελάχιστου χρόνου προαγωγής) και Θα μονοπωλούσαν τις Θέσεις των Προϊσταμένων.
Το επαίσχυντο άρθρο 28
Με το πρόσχημα ότι οι υπηρετούντες υπάλληλοι δεν είχαν ποσόστωση κατά την προαγωγή τους, γίνεται το ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΠΟ και εντελώς αυθαίρετα και αναξιοκρατικά, χωρίς δηλαδή να υπολογίζονται οι μεταπτυχιακές σπουδές (παρά μόνο εάν οι υπάλληλοι διανύουν τη δοκιμαστική τους υπηρεσία), οι υπάλληλοι ΠΕ και ΤΕ κατατάσσονται στους βαθμούς ως εξής:
α) με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι τρία (3) έτη, στο Βαθμό ΣΤ
β) συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι εννέα (9) έτη, στο Βαθμό Ε,
γ) συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι δεκαπέντε (15), στο Βαθμό Δ
δ) με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας μέχρι είκοσι τρία (23) έτη για την ΠΕ κατηγορία και είκοσι πέντε (25) έτη για την ΤΕ κατηγορία, στο βαθμό Γ.
ε) με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας περισσότερο από είκοσι τρία (23) έτη για την ΠΕ κατηγορία και είκοσι πέντε (25) έτη για την ΤΕ κατηγορία, στο βαθμό Β.
Το ότι η επίκληση της ποσόστωσης είναι προσχηματική αποδεικνύεται από το ότι:
1. Σύμφωνα με την ποσόστωση και τη βαθμολογική πυραμίδα που δημιουργείται με τις ρυθμίσεις του άρθρου 7, παρ. 6, στον Α” βαθμό φθάνει περίπου το 8,5°/ο των υπαλλήλων, ενώ στο άρθρο 28 υπάρχουν μόνο λίγες εκατοντάδες Γενικών Δ/ντων (<1 %).
2. Δεν υπάρχει ποσόστωση για τη μετάβαση από το ΣΤ’ βαθμό στον Ε βαθμό αλλά η χρονική διάρκεια των δύο (20 ετών του άρθρου 7 αυξάνεται αυθαίρετα σε τρία (3) έτη στο άρθρο 28.
3. Σύμφωνα με την την ποσόστωση και τη βαθμολογική πυραμίδα που δημιουργείται με τις ρυθμίσεις του άρθρου 7, παρ. 6, από τον Ε” βαθμό στον Δ” βαθμό προάγεται το 90% των κρινόμενων υπαλλήλων μετά από τέσσερα (4) χρόνια (ΠΕ), αλλά στο άρθρο 28 η διάρκεια προαγωγής υπολογίζεται στα έξι (6) έτη που ισοδυναμεί με απόρριψη του 90°/ο (ακριβώς το αντίστροφο) των κρινόμενων για μία φορά κ.ο.κ.
4. Δεν μειώνεται ο χρόνος για την κατάταξη σε βαθμό κατά έξι (6) έτη για τους κατόχους διδακτορικού και κατά δύο (2) έτη για τους κατόχους μεταπτυχιακού σύμφωνα με τον εισαγωγικό τους βαθμό. Το χειρότερο σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι αυτή η ρύθμιση υπήρχε στο σχέδιο που δημοσιεύθηκε στο Διαδίκτυο και έχει μείνει ξεχασμένη και στην αιτιολογική έκθεση (άρθρο 28) που υπάρχει στην ιστοσελίδα της Βουλής. Γνώριζαν, λοιπόν, ότι έπρεπε να γίνει αυτή η μείωση, αλλά τελικά αποφάσισαν να μην την κάνουν γιατί φοβόντουσαν τους διδάκτορες του ΑΣΕΠ και με Γ” βαθμό και γι” αυτό τους έριξαν στον Δ” βαθμό.
Από όλα τα ανωτέρω γίνεται αντιληπτή η αυθαιρεσία και η σκοπιμότητα της κατάταξης του άρθρου 28, η οποία, όμως, δημιουργεί δύο μέτρα και δύο σταθμά μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων και παραβιάζει τη θεμελιώδη αρχή της ισονομίας, καθιστώντας το νομοσχέδιο αντισυνταγματικό (παρότι υπογράφεται από καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου).
Με αυτή την παράλογη και αυθαίρετη κατάταξη. με υπερβολικά μεγάλους και πρωτοφανείς για το ελληνικό δημόσιο χρόνους προαγωγής. επιτυγχάνεται (με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια):
1. Ο αποκλεισμός (σε συνδυασμό με το άρθρο 10, παρ. 5 που παρατίθεται παρακάτω) όλων των διορισθέντων του ΑΣΕΠ από τις Θέσεις ευθύνης εφόσον υπάρχουν αρχαιότεροι υπάλληλοι, αφού όλοι οι διορισθέντες του ΑΣΕΠ υποβιβάζονται κατά δύο με τρεις βαθμούς και «τσουβαλιάζονται» στους βαθμούς ΣΤ, Ε και Δ. Το όριο των δεκαπέντε (15) ετών για τον Δ” βαθμό μόνο τυχαίο δεν είναι (1996 — 2011), όπως δεν είναι τυχαίο και το όριο των είκοσι τριών (23) ετών για αυτούς που Θα πάρουν τον βαθμό Β” και θα έχουν προτεραιότητα για τις Θέσεις ευθύνης, καθώς πρόκειται για όσους διορίστηκαν πριν το Νοέμβριο του 1988 (το βαθύ ΠΑΣΟΚ). Επισημαίνεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που διορίστηκαν πριν το 1981, είτε συνταξιοδοτήθηκε, είτε βγαίνει στην εργασιακή εφεδρεία (οι πιο πολλοί έχουν αναγνωρίσει προϋπηρεσία ή έχουν πληρώσει τη στρατιωτική τους Θητεία).
2. Η μισθολογική μείωση μετά τη σύνδεση του μισθού με το βαθμό (άρθρα 12 -13) επιβάλλεται κυρίως στους διορισθέντες του ΑΣΕΠ, οι οποίοι χάνουν 200 με 1000 € μηνιαίως λόγω του υποβιβασμού 2 ή 3 βαθμών, ενώ αντιθέτως όσοι διορίστηκαν πριν το Νοέμβριο του 1988 και έχουν το βαθμό Β” έχουν ασήμαντες απώλειες και εάν γίνουν Προϊστάμενοι θα έχουν και αύξηση του μισθού τους. Δεν είναι τυχαίο ούτε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της αύξησης του μισθού είναι της τάξης του 20% και γίνεται από τον Γ” στον Β” βαθμό (άρθρο 13. παρ. 3), ούτε ότι αυξήθηκαν υπερβολικά τα επιδόματα της Θέσης ευθύνης (άρθρο 18).
Η δήθεν ευνοϊκή μεταβατική διάταξη του άρθρου 28, παρ. 6 (φωτογραφίζει τους διορισθέντες του ΑΣΕΠ) ότι «οι υπάλληλοι πον, κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος νόμου. πληρούσαν τις προϋποθέσεις επιλογής σε θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 84 του Ν.3528/2007
Διατηρούν το δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας για την πλήρωση των θέσεων ευθύνης, για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, ανεξάρτητα από το βαθμό στον οποίο κατατάσσονται με τις διατάξεις του άρθρου». ακυρώνεται από τις διάταξη του άρθρου 10, παρ. 5 που προβλέπει ότι θα έχουν δικαίωμα επιλογής μόνο εάν δεν υπάρχουν αρχαιότεροι υποψήφιοι του Γ” και του Β’ βαθμού. Εάν πραγματικά ήθελαν να είναι ευνοϊκή η διάταξη, θα έπρεπε να διατυπώσουν την έκφραση διαφορετικά και συγκεκριμένα ότι «διατηρούν το δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας και επιλογής, ανεξάρτητα από το βαθμό των άλλων συνυποψηφίων και από το βαθμό στον οποίο κατατάσσονται με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου ».
Για την κατάληψη θέσης Προϊσταμένου (άρθρο 10) ισχύουν τα παρακάτω:
«1. Υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν προαχθεί στο Βαθμό Α έχουν δικαίωμα επιλογής για θέσεις ευθύνης: α) οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, εφόσον σωρευτικά: αα) έχουν επιτύχει στην υλοποίηση της στοχοθεσίας, σε ποσοστό τουλάχιστον 90°/ο κατά τα δύο (2) τελευταία έτη πριν από την επιλογή, ββ) έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης, γγ) ανήκουν στην κατηγορία προσωπικού ΠΕ β) οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης ή Τμήματος, εφόσον σωρευτικά: αα) έχουν επιτύχει στην υλοποίηση της στοχοθεσίας, σε ποσοστό τουλάχιστον 90°/ο κατά τα δύο (2) τελευταία έτη πριν από την επιλογή, ββ) έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος, εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης και γγ) ανήκουν στις κατηγορίες προσωπικού ΠΕ ή ΤΕ.
2. Υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν προαχθεί στο Βαθμο Β έχουν δικαίωμα επιλογής για θέσεις ευθύνης: α) οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης εφόσον, σωρευτικά: αα) έχουν επιτύχει στην υλοποίηση της στοχοθεσίας, σε ποσοστό τουλάχιστον 90% κατά τα δύο (2) τελευταία έτη πριν από την επιλογή, ββ) έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης και Διεύθυνσης εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, γγ) ανήκουν στην κατηγορία προσωπικού ΠΕ εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης και κατηγορίες προσωπικού ΠΕ ή ΤΕ εφόσον πρόκειται να επλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης β) οργανικής μονάδας Επιπέδου Τμήματος, εφόσον, σωρευτικά: αα) έχουν επιτύχει στην υλοποίηση της στοχοθεσίας, σε ποσοστό τουλάχιστον 90% κατά τα δύο (2) τελευταία έτη πριν από την επιλογή και ββ) ανήκουν στις κατηγορίες προσωπικού ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ.
3.Υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν προαχθεί στο Βαθμό Γ έχουν δικαίωμα επιλογής για θέσεις ευθύνης οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος ή Διεύθυνσης εφόσον, σωρευτικά: α) έχουν επιτύχει στην υλοποίηση της στοχοθεσίας, σε ποσοστό τουλάχιστον 90°/ο κατά τα (2) τελευταία έτη πριν από την επιλογή, β) ανήκουν στις κατηγορίες προσωπικού ΠΕ ή ΤΕ – ΔΕ εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος και ΠΕ ή ΤΕ εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής -επιπέδου Διεύθυνσης και γ) έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης.
4.Υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν προαχθεί στο Βαθμό Δ έχουν δικαίωμα επιλογής για Θέσεις ευθύνης οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος εφόσον σωρευτικά: α) έχουν επιτύχει στην υλοποίηση της στοχοθεσίας, σε ποσοστό τουλάχιστον 90°/ο κατά τα δύο (2) τελευταία έτη πριν από την επιλογή, β) ανήκουν στις κατηγορίες ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ
5.Υπάλληλοι, οι οποίοι επιλέγονται ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος και ανήκουν σε βαθμό κατώτερο του Βαθμού Γ, με την τοποθέτησή τους κατατάσσονται στο Βαθμό Γ. Υπάλληλοι, οι οποίοι επιλέγονται ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης και ανήκουν σε βαθμό κατώτερο του Βαθμού Β, με την τοποθέτησή τους κατατάσσονται στο Βαθμό Β. Υπάλληλοι, οι οποίοι επιλέγονται ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης και ανήκουν σε βαθμό κατώτερο του Α, με την τοποθέτησή τους κατατάσσονται στο Βαθμό Α.
α) Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν υποψήφιοι με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην παράγραφο 1 β), δικαίωμα επιλογής για Θέσεις προϊσταμένων Διευθύνσεων έχουν και υπάλληλοι με Βαθμό Β. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν υποψήφιοι με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην παράγραφο 2 α), δικαίωμα επιλογής για θέσεις προϊσταμένων Διευθύνσεων έχουν και υπάλληλοι με Βαθμό Γ, που έχουν συμπληρώσει ελάχιστο χρόνο υπηρεσία στο Βαθμό αυτό δύο (2) έτη.
β) Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν υποψήφιοι με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην παράγραφο 2 β), δικαίωμα επιλογής για θέσεις προϊσταμένων Τμήματος έχουν και υπάλληλοι με Βαθμό Γ. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν υποψήφιοι με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην παράγραφο 3 δικαίωμα επιλογής για θέσεις προϊσταμένων Τμήματος έχουν και υπάλληλοι με Βαθμό Δ, που έχουν συμπληρώσει ελάχιστο χρόνο υπηρεσία στο Βαθμό αυτό δύο (2) έτη. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν υποψήφιοι με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις παραγράφους 1-4 του παρόντος άρθρου, τότε μπορούν να είναι υποψήφιοι υπάλληλοι με τον αμέσως κατώτερο βαθμό κατά περίπτωση και εφόσον δεν υπάρχουν ούτε οι ανωτέρω, τότε υπάλληλοι με τον αμέσως μετά από αυτόν κατώτερο βαθμό».
Επιπροσθέτως, ο υπάλληλος που θα διοριστεί μετά τη Ψήφιση του νομοσχεδίου έχει δικαίωμα να αναγνωρίσει μέχρι επτά (7) έτη προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα για βαθμολογική και μισθολογική του ένταξη σύμφωνα με το άρθρο 6, παρ. 4 του κατατεθέντος νομοσχεδίου, αλλά ο ήδη διορισμένος υπάλληλος δε δικαιούται τη ρύθμιση αυτή. Αυτή η καταφανώς άδικη αντιμετώπιση του υπηρετούντος υπαλλήλου είναι τυχαία ή σκόπιμη; Μήπως το δικαίωμα της αναγνώρισης της επταετούς προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα σχεδιάστηκε σκόπιμα, για να ωφεληθούν οι «αρεστοί» που Θα μεταταχθούν (άρα διοριστούν) από τα υπό κατάργηση ΝΠΙΔ και συνεπώς, γι’ αυτό είναι «απαγορευμένο» για όσους αξιοκρατικά διορίστηκαν μέσω ΑΣΕΠ;
Τέλος, είναι αξιοσημείωτο ότι δεν προβλέπεται καμία μισθολογική διαφοροποίηση μεταξύ πανεπιστημιακών σχολών 4-ετούς, 5-ετούς ή 6-ετούς διάρκειας σπουδών, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα (το εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο είναι αντίστοιχα το 18°, 17° και 16°).
Από όλα τα ανωτέρω συνάγεται ότι η τοποθέτηση στη Θέση Προϊσταμένου των παλιών κομματικών του φίλων (με αύξηση του μισθού τους κατά εκατοντάδες ευρώ) είναι το νέο ρουσφέτι του ΠΑΣΟΚ (αφού δε μπορεί να διορίσει τα παιδιά τους) και θα οδηγήσει τη δημόσια διοίκηση στην ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΊΑ και στην ΠΑΣΟΚΟΚΡΑΤΙΑ.
Το σημαντικότερο είναι ότι όλα αυτά δεν είναι επιταγές της Τρόικα και είναι η μεγαλύτερη. ίσως. μέχρι σήμερα απόδειξη ότι η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι αμετανόητη και αδιόρθωτη. δεν την ενδιαφέρει πραγματικά η σωτηρία της πατρίδας αλλά του συστήματος – ΠΑΣΟΚ και η μόνη υπηρεσία που μπορεί να προσφέρει στον τόπο είναι η παραίτησή της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου