- Αμερικανικές εταιρείες πιθανότατα θα ενδιαφερθούν για τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης
- Υπήρχε μήπως κάποιος που δεν πίστευε πως οι αμερικανοί είναι αυτοί που βρίσκονται πίσω από τις αμφιλεγόμενες θέσεις και τις αντιδράσεις της Βουλγαρίας; Όλοι γνώριζαν το μεγάλο "μυστικό"... Το ζητούμενο όμως βρίσκεται στις ρωσικές αντιδράσεις που μάλλον θα έχουν να κάνουν με "κόψιμο" του ρωσικού αερίου προς την Βουλγαρία τον ερχόμενο χειμώνα... Και ο χειμώνας στη Βουλγαρία είναι πολύ δύσκολος και πολύ κρύος...
Εταιρείες των ΗΠΑ, όπως η Chevron και η Exxon Mobil, πρόκειται πιθανότατα να ενδιαφερθούν για την απόκτηση μετοχών του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης δήλωσε ο Πλάμεν Rusev, διευθυντής του βουλγαρικού κλάδου της εταιρείας Trans-Balkan Pipeline , στο Βουλγαρικό πρακτορείο ειδήσεων Νοβίνιτε.
Σε αποκλειστική συνέντευξη προς το πρακτορείο Νοβίνιτε ο Rusev, δήλωσε ότι οι αμερικανικές πετρελαϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Κασπίας και του Εύξεινου Πόντου, παρακολουθούν στενά την κατάσταση σχετικά με την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης, ένα κοινό σχέδιο της Βουλγαρίας, της Ελλάδας και της Ρωσίας για τη διαμετακόμιση του πετρελαίου της Κασπίας παρακάμπτοντας τα τουρκικά στενά της Μαύρης Θάλασσας.
Η εταιρεία Trans Balkan Pipeline (TBP) συστάθηκε τον Φεβρουάριο του 2008 από τις κυβερνήσεις των τριών κρατών-εταίρων, προκειμένου να επιβλέπει την κατασκευή και τη λειτουργία του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη και έχει έδρα στις Κάτω Χώρες.
«Οι Αμερικανοί είναι πλούσιοι άνθρωποι, και οι πλούσιοι άνθρωποι αγοράζουν μόνο πλήρως επιπλωμένα σπίτια. Είναι πιο ακριβά, αλλά αυτό είναι αυτό που προτιμούν. Οι φτωχοί άνθρωποι αγοράζουν διαμερίσματα σε αναξιοποίητες περιοχές. Έτσι, μην εκπλαγείτε - μόλις ο αγωγός πετρελαίου Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης πετρελαίου αγωγός αρχίσει να λειτουργεί- να δείτε αμερικανικές εταιρείες να αποκτούν μετοχές σε αυτόν. Θα αγοράσουν μετοχές - είτε από τη Βουλγαρία, είτε από την Ελλάδα, είτε από τη Ρωσία. Παρατηρούν προσεκτικά το έργο, και αναμένουν την ολοκλήρωσή του και την έναρξη της λειτουργίας του.
Θα πληρώσουν περισσότερα, αλλά δεν θα τον αφήσουν έξω από τον έλεγχό τους, διότι αφορά το πετρέλαιο που μεταφέρεται με αυτόν. Αυτή είναι η αλήθεια », δήλωσε ο Rusev, που είναι ο επικεφαλής του Βουλγαρικού κλάδου της TBP.
Μεγάλο μέρος των σφοδρών επικρίσεων, για τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης , προέρχονται από τον δήμαρχο του Μπουργκάς Ντίμιταρ Νικόλοφ και των τοπικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και έχουν να κάνουν με τους φόβους ότι ενδεχόμενη διαρροή πετρελαίου στον κόλπο του Μπουργκάς θα μπορούσε να καταστρέψει το τοπικό περιβάλλον και τη τουριστική βιομηχανία.
Ο Rusev υποστηρίζει ότι εάν η Βουλγαρία αποφασίσει να αποχωρήσει από το έργο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, που σημαίνει ότι το έργο, ουσιαστικά, θα ακυρωθεί, τότε η χώρα, πέρα από την κακή εικόνα που θα δημιουργήσει σε βάρος της με την παραίτηση από μια διεθνή συμφωνία, μάλλον θα πρέπει να πληρώσει τουλάχιστον 70 εκατ ευρώ. Που δαπανήθηκαν μέχρι τώρα σε έρευνες για την κατασκευή, και ίσως και 200 εκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση για τα άλλα συμβαλλόμενα μέρη.
«Αλλά όλα αυτά είναι απλά μια εικασία, και ελπίζω ότι αυτό δεν θα συμβεί ούτε στο ελάχιστο επειδή δεν συντρέχει λόγος για τη Βουλγαρία να εγκαταλείψει τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης ", κατέληξε.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που ανακοίνωσε η κυβέρνηση στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, περιμένει την ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής μελέτης του αγωγού, από διεθνείς φορείς, η οποία θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2011 προκειμένου να λάβει την τελική απόφασή για το αν θα προχωρήσουμε με το έργο η όχι.