- Ποιούς εννοεί ο κύριος Τσοχατζόπουλος; Γιατί δεν πιέσθηκε να κατονομάσει από το να απειλήσει μέσα από τη Βουλή τους "γνωρίζοντες";
ΟΛΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΣΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ:
Βρίσκομαι εδώ σε αυτό το βήμα, όπου έχω δώσει πολλές μάχες στο παρελθόν για τη δημοκρατία, την κοινωνική πρόοδο, για το λαό μας, για το κόμμα μου και τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Σήμερα θα δώσω τη μάχη για την αλήθεια. Εξάλλου, από την πρώτη στιγμή που ανακινήθηκε η υπόθεση των υποβρυχίων από τη Γερμανική και την Ελληνική Δικαιοσύνη η θέση μου ήταν μία: Όλα στο φως, ώστε ο λαός μας να μάθει όλη την αλήθεια με πραγματικά στοιχεία.
Κάποιοι φίλοι με συμβούλευσαν να μην έρθω και να στείλω ένα υπόμνημα. Μου είπαν «γιατί να πας και να νομιμοποιήσεις μια διαδικασία που έχει προαποφασισμένο αποτέλεσμα»;
Τους απάντησα ότι δεν φυγομαχώ. Ότι δεν απολογούμαι. Ότι θα πάω γιατί εγώ ζητάω φως παντού.
Γιατί έχω μαζί μου την αλήθεια απέναντι στο ψέμα.
Έχω μαζί μου το δίκιο απέναντι σε μια μεθοδευμένη επιλεκτική στοχοποίηση.
Έχω μαζί μου το μεγάλο έργο που επιτελέστηκε στο χώρο της άμυνας απέναντι στη συκοφαντία την ισοπέδωση και το μηδενισμό.
Για αυτό έχω μαζί μου και την Ιστορία απέναντι στην ανιστόρητη προσπάθεια κάποιων να με εξοντώσουν ηθικά και πολιτικά, να με «σβήσουν».
Η συνείδηση μου, η ιστορία μου και ο σεβασμός μου προς το Κοινοβούλιο, μέσα από το οποίο υπηρέτησα επί τρεις δεκαετίες τον ελληνικό λαό, δεν θα μου επέτρεπαν άλλη στάση. Άλλωστε, σε όλη την πολιτική μου διαδρομή ήμουν πάντα παρών και όχι απών από τις κρίσιμες μάχες.
Είναι επίσης χρέος μου να υπερασπιστώ τις προοδευτικές πολιτικές και το έργο των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ που υπηρέτησα.
Είναι χρέος μου να υπερασπιστώ το κύρος και την αξιοπιστία των Ενόπλων Δυνάμεων και του Πολεμικού Ναυτικού απέναντι στις επιθέσεις λάσπης και ψεύδους.
Είναι, τέλος, χρέος μου να υπερασπιστώ την προσωπική μου πορεία και προσφορά.
Για αυτό, όπως δεν κρύφτηκα εγώ, και κανένας άλλος δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από μένα.
Γνωρίζω ότι υπάρχουν πολλοί πολίτες που μας βλέπουν και μας ακούν και περιμένουν να μάθουν τι έχει συμβεί, ποια είναι η αλήθεια. Αρκετοί είναι δηλητηριασμένοι από την καχυποψία που τους έχει υποβάλλει η συστηματική και αδιάκοπη επίθεση εδώ κι έναν χρόνο με ψεύδη, λάσπη και συκοφαντίες σε βάρος μου. Σήμερα όμως θα ακούσουν και τα πραγματικά γεγονότα και όλη την αλήθεια.
Γνωρίζω ότι έχω μαζί μου τη σιωπηλή στήριξη πολλών στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων που μαζί δώσαμε τη μάχη για την αναβάθμιση της αμυντικής ικανότητας της χώρας και χρόνια τώρα βλέπουν αυτό το μεγάλο έργο της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ να διασύρεται ως σκάνδαλο.
Από αυτό το βήμα νιώθω την ανάγκη να δηλώσω ότι νιώθω υπερήφανος γιατί ως Υπουργός Εθνικής Άμυνας συνεργάστηκα με εκατοντάδες στρατιωτικά στελέχη που τίμησαν την αποστολή τους προς την πατρίδα. Δικαιώσαμε με το έργο μας την εμπιστοσύνη του λαού προς τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ οδηγήθηκε από κάποιους με την πρόταση που κατέθεσε σε μια ενέργεια πολιτικά, ηθικά, ακόμη και νομικά απαράδεκτη. Σκοπός τους είναι να στήσουν ένα «Κολοσσαίο» προκειμένου με την εξόντωση κάποιων και τη διάσωση άλλων να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη. Αντί να δώσουν τη μάχη για να αναδειχθεί η συνολική αλήθεια για ένα υπαρκτό σκάνδαλο, οδήγησαν την Κ.Ο. σε έναν πολιτικό αυτοεγκλωβισμό. Αντιλαμβάνονται τελικά πού θα οδηγήσει αυτή η διαδικασία; Είναι και αυτό ενδεικτικό της βαθιάς κρίσης πολιτικού προσανατολισμού του ΠΑΣΟΚ αυτή την περίοδο.
Έκαναν λάθος γιατί νόμισαν ότι θα κατασκευάσουν ένα βολικό ένοχο για να ξεγελάσουν για μια ακόμη φορά το λαό δήθεν ανταποκρινόμενοι στο πραγματικό λαϊκό αίτημα για κάθαρση στο δημόσιο βίο.
Έκαναν λάθος όσοι στο βωμό προφανών πολιτικών σκοπιμοτήτων αναγόρευσαν σε δήθεν αξιόπιστους «κατήγορους» και «δικαστές» τους κατηγορούμενους μιζαδόρους ενώπιον της Γερμανικής Δικαιοσύνης, τους ντόπιους διακινητές μιζών και τα μεμονωμένα –το τονίζω- αργυρώνητα επικοινωνιακά εργαλεία τους.
Έκαναν λάθος όσοι νόμισαν ότι οι πολίτες στην κατάσταση που βρίσκονται σήμερα υπό το βάρος των βίαιων συνεπειών της οικονομικής κρίσης, αρκούνται σε κατασκευασμένους «ενόχους» και προκατασκευασμένες δήθεν «αλήθειες».
Ας είναι, όμως, βέβαιοι:
Κανείς δεν γλιτώνει από την αλήθεια. Κανένα παρασκήνιο δεν μένει για πάντα στο σκοτάδι. Κανένα κέντρο και παράκεντρο εξουσίας δεν μένει για πάντα στο απυρόβλητο.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,
Δεν θα κρύψω ούτε τα συναισθήματά μου, ούτε θα κρυφτώ πίσω από μισόλογα.
Νιώθω οργή. Αλλά περισσότερο λύπη, γιατί εκτός από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, βλέπω την αγωνιώδη προσπάθεια κάποιων να εμφανίσουν απέναντί μου και το κόμμα μου, το ΠΑΣΟΚ.
Τέτοιες ανιστόρητες προσεγγίσεις χαρακτηρίζονται και από αγνωμοσύνη, αλλά και από θράσος. Γι αυτό συστήνω σε όλους αυτούς που αρέσκονται να κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους, ενώ εμείς τους «είχαμε δείξει το φεγγάρι», περισσότερη σοβαρότητα. Και αυτό γιατί τη δική μου συμβολή και το δικό μου ιστορικό αποτύπωμα στη δημιουργία και τη νικηφόρα πορεία του ΠΑΣΟΚ κανείς δεν μπορεί να διαγράψει.
Πολλοί λένε ότι εγώ θα κάνω αποκαλύψεις και θα «κάψω κόσμο». Αποκαλύψεις δεν θα κάνω γιατί απλούστατα δεν έχω. Δεν μπορώ όμως να αποσιωπήσω τα γεγονότα και την αλήθεια. Η αλήθεια είναι αυτή που θα διαλύσει εις τα εξ ων συνετέθη αυτή τη σκευωρία και θα κάψει τους σκευωρούς.
Είπαν κάποιοι, ακόμη και πολιτικός αρχηγός, ότι δήθεν εγώ εκβιάζω το ΠΑΣΟΚ. Απαντώ:Το ΠΑΣΟΚ δεν εκβιάζεται. Από κανέναν. Επιτρέψτε μου όμως, να πω το ίδιο και για μένα. Δεν διαπραγματεύομαι την ιστορία μου, δεν παζαρεύω τη συμβολή μου στην πορεία της χώρας και του ΠΑΣΟΚ και βέβαια δεν εκβιάζομαι.
Ορισμένοι από εσάς δεν με γνωρίζετε και άνετα βάλατε την υπογραφή σας κάτω από αυτό το θλιβερό κείμενο. Για ορισμένους δεν είχα καμιά αμφιβολία ότι κινούνταν πάντα στη λογική της εκκαθάρισης λογαριασμών. Για άλλα ονόματα όμως που διάβασα, απλά θλίβομαι.
Όπως ήδη ανέφερα, η πρόταση του ΠΑΣΟΚ αντί να απαιτεί την πλήρη, ενιαία και συνολική διερεύνηση για όλα, δυστυχώς μοιάζει με «κατηγορητήριο» για έναν. Είναι βέβαια παντελώς αστήρικτο, καθώς δεν βασίζεται σε κανένα, μα κανένα, ούτε ένα πραγματικό στοιχείο, παρά μόνο σε αόριστες αναφορές κατηγορουμένων και αυθαίρετα συμπεράσματα άλλων.
Γιατί λοιπόν βρίσκομαι σήμερα εδώ;
Μήπως γιατί υπάρχει πραγματική πολιτική βούληση της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης να διερευνηθεί όλη η υπόθεση υποβρυχίων, ώστε να εντοπιστούν και να αποκαλυφθούν όποιες έκνομες καταστάσεις βάσει καταγγελιών, κατηγοριών κλπ;
Η απάντηση είναι ΟΧΙ, γιατί αν ήθελαν πράγματι να διερευνήσουν την πιθανή ύπαρξη έκνομων ενεργειών και σκοτεινών καταστάσεων στην πορεία υλοποίησης ενός προγράμματος, όφειλαν να το διερευνήσουν στο σύνολό του. Γιατί αλήθεια με δόσεις -και μάλιστα «άτοκες» όπως ελπίζουν ορισμένοι- δεν υπάρχει!
Μήπως βρίσκομαι εδώ γιατί έτσι αυτό προέκυψε ως συμπέρασμα από τις έρευνες της ελληνικής Δικαιοσύνης ή από το πόρισμα του ΣΔΟΕ;
Η απάντηση είναι ΟΧΙ, γιατί, όπως καλά γνωρίζετε, στο πόρισμα του ΣΔΟΕ δεν υπάρχει ούτε μία αναφορά στο όνομά μου. Η δε πρόταση της Δικαιοσύνης ζητά διερεύνηση όλων των υπουργών όλων των κυβερνήσεων καθ όλη την περίοδο υλοποίησης του προγράμματος μέχρι και το 2009.
Μήπως βρίσκομαι εδώ επειδή όλες οι ύποπτες ενδείξεις εντοπίζονται την περίοδο της δικής μου θητείας στο ΥΠΕΘΑ που τέλειωσε το 2001;
Η απάντηση είναι και πάλι ΟΧΙ γιατί επί της δικής μου θητείας εξασφαλίστηκε το ξεκίνημα του προγράμματος μόνο και το οποίο και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Μέσα από την πρωτοφανή μεθόδευση επιλεκτικής στοχοποίησης ενός προσώπου και μίας περιόδου, δεν επιδιώκεται η αποκάλυψη, αλλά η συγκάλυψη της αλήθειας, γεγονός που αποτελεί εμπαιγμό για το λαό.
Στόχος όλων μας θα έπρεπε να είναι η ανυστερόβουλη αναζήτηση της αλήθειας ώστε και να αναδειχθεί το σημαντικό έργο που έχει γίνει, αλλά και να εντοπιστούν όσοι επίορκοι πιθανά έχουν υπάρξει και να αποδοθούν στη Δικαιοσύνη.
Το δεύτερο μέγα ατόπημα της πρότασης της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ είναι ότι μοιράζει αφειδώς και συγχωροχάρτια. Εξου και τα συγχαρητήρια της Ν.Δ. προς το ΠΑΣΟΚ, μια και εξασφάλισε την απαλλαγή των δικών της κυβερνήσεων από όποιες ευθύνες, ενώ στις μέρες της υλοποιήθηκε το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος και δημιουργήθηκαν τα περισσότερα προβλήματα. Ο λαός πάντως καταλαβαίνει τι σημαίνει στην πράξη η μεθόδευση του διαχωρισμού της υπόθεσης.
Με ποια στοιχεία προχωρήσατε σε αυτή τη μεθόδευση;
Με τα συκοφαντικά τερατώδη ψεύδη με τα οποία επιτίθενται εναντίον μου τα επικοινωνιακά φερέφωνα για τα οποία έχω ήδη προσφύγει στην ελληνική Δικαιοσύνη;
Ή με όσα έχουν υπαινιχθεί κάποιοι κατηγορούμενοι για δωροδοκία ενώπιον της Γερμανικής Δικαιοσύνης στο περιοδικό Σπίγκελ, εναντίον του οποίου έχω ήδη προσφύγει στη Δικαιοσύνη και η υπόθεση προχωρεί ταχύτατα;
Πολλοί από την Ιστορία μαθαίνουν να αποφεύγουν τα λάθη του παρελθόντος. Λυπάμαι γιατί το ΠΑΣΟΚ σήμερα επαναλαμβάνει τα λάθη των άλλων. Ξεχάσατε τόσο εύκολα, ιδιαίτερα οι παλαιότεροι σε αυτή την αίθουσα, ότι με τις ψευδομαρτυρίες του Μαμανέα και του Σηφακάκη έστειλαν το βρώμικο ’89 τον Ανδρέα Παπανδρέου στο Ειδικό Δικαστήριο;
Επειδή εγώ γνωρίζω ποια είναι η αλήθεια όσον αφορά το πρόσωπό μου, σας λέω: Χτυπήσατε λάθος πόρτα. Ψάξτε αλλού για μίζες. Όλα αυτά δεν με αφορούν, δεν με αγγίζουν.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,
Βρίσκομαι σήμερα εδώ για να μιλήσω με στοιχεία για την αλήθεια απέναντι στους μύθους.
Πρώτος μύθος: το πρόγραμμα των υποβρυχίων αποφασίστηκε από τον υπουργό εθνικής άμυνας για να πάρει μίζες
Για να καταλάβετε και πολλοί από εσάς να θυμηθείτε τα πραγματικά γεγονότα- γιατί και τότε βρισκόσασταν στο επίκεντρο των πολιτικών αποφάσεων-, πρέπει να θυμίσω την ιστορική-πολιτική-εθνική συγκυρία της εποχής που αποφασίστηκε και αυτό το πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού.
Το 1996 η νέα τότε κυβέρνηση Σημίτη, κατά την κρίση των Ιμίων, αφού με ad hoc Ελλάδας-ΗΠΑ-Τουρκίας εξασφάλισε με τους όρους «no men-no ship-no flag» την εθνική ακεραιότητα και την, για εμάς πλήρη, για άλλους σχετική, επαναφορά στο προηγούμενο διεθνές καθεστώς νομιμότητας στην περιοχή, επέλεξε να απαντήσει στις συνέπειες αυτής της κρίσης, με στρατηγική αλλαγής πορείας των Ενόπλων Δυνάμεων, στη βάση μιας άλλης, σύγχρονης και αποτελεσματικής Νέας Πολιτικής εθνικής άμυνας και ασφάλειας. Με αλλαγή δομής, δύναμης και εξοπλισμών.
Εισάγαμε ένα νέο Αμυντικό Δόγμα, που πρότασσε την ευέλικτη ανταπόδοση και το ισοδύναμο τετελεσμένο και προχωρήσαμε στην ενίσχυση και αναβάθμιση στην πράξη του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου Ελλάδας-Κύπρου. Στο πλαίσιο αυτό υλοποιήσαμε την Αμυντική Στρατηγική Αναθεώρηση προκειμένου να μετεξελίξουμε τις Ένοπλες Δυνάμεις από ένα στρατό της λογικής του ’50, σε έναν ευέλικτο, ικανό και αποτελεσματικό μηχανισμό προάσπισης των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.
Για να μην παραμείνουν όλα αυτά λόγια κενά περιεχομένου, δώσαμε προτεραιότητα από τη μία στην αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού και παράλληλα στον εκσυγχρονισμό, την τεχνολογική ανανέωση και την αύξηση της δύναμης πυρός των Ενόπλων Δυνάμεων, κάτι που η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ αποφάσισε και υλοποίησε μέσω των πενταετών ΕΜΠΑΕ. Με το πενταετές μεσοπρόθεσμο εξοπλιστικό πρόγραμμα 1996-2000, που εγκρίθηκε για πρώτη φορά από το ΚΥΣΕΑ, απάντησε στην ανάγκη ανανέωσης και ενδυνάμωσης των Ενόπλων Δυνάμεων με νέες τεχνολογίες και στρατηγικού χαρακτήρα οπλικά συστήματα.
Και είμαι περήφανος γιατί το 1996 παρέλαβα ως ΥΕΘΑ ένα στρατό που βρισκόταν σε κατάσταση υποβάθμισης και απαξίωσης και μέσα σε πέντε χρόνια καταφέραμε όλοι μαζί με την αμέριστη συμπαράσταση των άξιων στρατιωτικών στελεχών να χτίσουμε σύγχρονες Ένοπλες Δυνάμεις, ικανές να αντιμετωπίζουν και την τουρκική προκλητικότητα. Για αυτό και κατά τη διάρκεια αυτών των πέντε χρόνων μπορεί να είχαμε, καθημερινά σχεδόν, δεκάδες αερομαχίες, αλλά δεν υπήρξε ούτε σκέψη από τους απέναντι να στείλουν τις φρεγάτες τους μέχρι το Σούνιο.
Με βάση τα παραπάνω για την τότε συγκυρία ο μύθος που σκόπιμα καλλιεργήθηκε ότι δήθεν οι αποφάσεις για τα εξοπλιστικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων ανήκουν στον εκάστοτε Υπουργό Εθνικής Άμυνας είναι τόσο σαθρός που καταρρέει από μόνος του αρκεί να σας συμπληρώσω την εικόνα με τις υποχρεωτικές από το νόμο διαδικασίες:
Τα εξοπλιστικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων αποφασίζονται από τα κατά το νόμο προβλεπόμενα πολυμελή θεσμικά συλλογικά όργανα των Ενόπλων Δυνάμεων και της κυβέρνησης, -το Συμβούλιο Άμυνας (ΣΑΜ), το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) και το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥΣΕΑ), το ανώτατο θεσμικό όργανο για θέματα άμυνας και ασφάλειας, που προεδρεύεται από τον ίδιο τον πρωθυπουργό- και εντάσσονται σε οικονομικά ΕΜΠΑΕ τα οποία σχεδιάζονται και υλοποιούνται σε πενταετή βάση από τα Επιτελεία. Η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ μέσα από όλα αυτά τα θεσμικά όργανα προώθησε το πρώτο ΕΜΠΑΕ 1996-2000 και στη συνέχεια το δεύτερο ΕΜΠΑΕ 2000-2005.
Για την συγκρότηση κάθε ΕΜΠΑΕ και την ένταξη κάθε προγράμματος σε αυτό προηγούνται αναλυτικές έρευνες και διεργασίες πρώτα στα Γενικά Επιτελεία, στη συνέχεια μεταξύ των Επιτελείων και της στρατιωτικής και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ, και τέλος μετά από εισήγηση οι τελικές αποφάσεις λαμβάνονται από το ΚΥΣΕΑ, με αμυντικά, πολιτικά και διπλωματικά κριτήρια.
Με βάση τις παραπάνω προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες εξελίχθηκε και το συγκεκριμένο πρόγραμμα των υποβρυχίων, -που χρονολογείται από το Δεκέμβριο του 1996, με σχετική απόφαση του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου (19.12.96)-, στο πρώτο πενταετές ΕΜΠΑΕ 1996-2000, ως απόφαση της Ελληνικής κυβέρνησης-ΚΥΣΕΑ, μετά από εισήγηση της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, βάσει της πρότασης για τις επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού. Έχουν πραγματοποιηθεί για το πρόγραμμα αυτό δεκάδες συνεδριάσεις πολυμελών θεσμικών οργάνων από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού μέχρι το ΚΥΣΕΑ, το οποίο σε πέντε συνεδριάσεις του ασχολήθηκε για την ολοκλήρωση του.
Όποιος γνωρίζει ή έχει επαφή με την πραγματικότητα αντιλαμβάνεται ότι ουδείς μπορεί να επηρεάσει τα πολυμελή αυτά όργανα. Εκτός αν κάποιοι θεωρούν ότι όλα αυτά τα στρατιωτικά και πολιτικά στελέχη που συμμετέχουν στην θεσμική πυραμίδα, είναι επίορκοι που συνωμότησαν για να πάρουν ορισμένοι μίζες. Εγώ -και πολλοί από εσάς, είμαι βέβαιος- δεν πιστεύω ότι είναι έτσι. Για αυτό δεν είναι δυνατό στο όνομα αυτών των λίγων να αμαυρώνονται οι Ένοπλες Δυνάμεις και το πολιτικό σύστημα.
Δεύτερος μύθος: Το δήθεν σκάνδαλο της «απευθείας ανάθεσης»
Η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έλαβε την στρατηγικού χαρακτήρα απόφαση για συμπαραγωγή ενός νέου τύπου υποβρυχίου, που θα ενσωμάτωνε όλες τις πλέον προηγμένες τεχνολογικές εξελίξεις, που το καθιστούν το πιο σύγχρονο και αξιόμαχο συμβατικού τύπου υποβρύχιο παγκοσμίως. Υπηρέτησε έτσι το δημόσιο και το εθνικό συμφέρον με πολλούς τρόπους: Πρώτο, με την αποφασιστική ενίσχυση της δύναμης πυρός των Ενόπλων Δυνάμεων και ειδικότερα του Πολεμικού Ναυτικού επιλέγοντας τον πλέον σύγχρονο τύπο συμβατικού υποβρυχίου παγκοσμίως.
Το συγκεκριμένο υποβρύχιο είναι μοναδικό στον κόσμο, διότι εκτός πολλών άλλων καινοτομιών, είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα νέας τεχνολογίας, παραγωγής ενέργειας μέσα στο νερό. Πρόκειται για το σύστημα Αναερόβιας Πρόωσης (Ανεξάρτητης του Αέρα), που επιτρέπει επιχειρησιακή αυτονομία υπό συνεχή κατάδυση για διάστημα πάνω από δύο εβδομάδες.
Αρκεί να σας αναφέρω ότι το τελευταίο νεότευκτο υποβρύχιο παραδόθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό προ τριών δεκαετιών, στις 29 Απριλίου 1980!
Δεύτερο, με τη μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας αιχμής στην Ελλάδα, ώστε να αποκτήσει η χώρα μας τη δυνατότητα να κατασκευάζει και να συντηρεί αυτού του τύπου νέα υποβρύχια. Και την απέκτησε. Όσοι αμφιβάλουν ας πάνε να δουν τα άλλα τρία υποβρύχια που έχουν κατασκευαστεί εδώ, στο Σκαραμαγκά, από ελληνικά χέρια και του χρόνου παραδίδονται.
«Η κατασκευή των τριών επιπλέον υποβρυχίων από ελληνικά χέρια, αποδεικνύει την ικανότητα της χώρας να κατασκευάζει όχι «ξύλινα», αλλά ατσάλινα τείχη», και «ο «Παπανικολής» είναι πολλαπλασιαστής ισχύος που αλλάζει τις εύθραυστες ναυτικές ισορροπίες στο Αιγαίο». Δεν είναι δικά μου λόγια, αλλά του σημερινού Αρχηγού ΓΕΝ.
Τρίτο, με την αποφασιστική ενίσχυση της εθνικής αμυντικής βιομηχανίας και της εθνικής οικονομίας. Κατορθώσαμε να διασώσουμε και να διατηρήσουμε σε λειτουργία τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εξασφαλίζοντας παράλληλα την υποστήριξη των ναυπηγείων Ελευσίνας, για προφανείς εθνικούς λόγους, αλλά και διασφαλίζοντας δουλειά σε χιλιάδες ελληνικές οικογένειες, όχι μόνο των εργαζομένων στα ναυπηγεία, αλλά και όσων συνεργάζονται με αυτά.
Τρίτος μύθος: Τα δήθεν άχρηστα υποβρύχια.
Δεν θα επαναλάβω τα τεχνικά και επιχειρησιακά χαρακτηριστικά που για πρώτη φορά ενσωματώνονται σε συμβατικού τύπου νέο υποβρύχιο και θα θέσω κάποια απλά ερωτήματα:
Αν ήταν άχρηστα γιατί υλοποίησαν όλες οι επόμενες κυβερνήσεις το συγκεκριμένο πρόγραμμα; Γιατί ακόμη και η σημερινή κυβέρνηση προχώρησε μέσα από τη νέα σύμβαση σε νέα παραγγελία του ίδιου υποβρυχίου;
Γιατί αυτά τα δήθεν άχρηστα υποβρύχια παραγγέλνουν και άλλες χώρες; Η Κορέα έχει στη διάθεσή της ήδη τρία, η Πορτογαλία ένα και το τουρκικό ναυτικό έχει παραγγείλει έξι του ίδιου τύπου.
Γιατί για αυτά τα δήθεν άχρηστα υποβρύχια σύμφωνα με δημοσιεύματα συγκεκριμένων ΜΜΕ, βλέπουμε τώρα από τα ίδια να εκθειάζονται με πολυσέλιδα αφιερώματα;
Βεβαίως και υπήρξαν προβλήματα, όπως σε κάθε μεγάλη σύμβαση. Μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για νέο τύπο υποβρυχίου που κατασκευάστηκε για πρώτη φορά. Είναι άλλο όμως τα υπαρκτά τεχνικά προβλήματα στη ναυπήγηση και άλλο η συντονισμένη επιχείρηση εξαπάτησης του λαού γύρω από αυτή την υπόθεση με στόχο να τορπιλιστεί αυτό το πρόγραμμα. Ανταγωνιστικά οικονομικά-επιχειρηματικά συμφέροντα, που μάθαμε να τα αντιμετωπίζουμε όλα αυτά τα χρόνια, στήνουν τέτοιες επιχειρήσεις παραπλάνησης. Επί χρόνια ίδρωσαν για να βγάλουν το καλύτερο συμβατικό υποβρύχιο άχρηστο. Εδώ όμως βρήκαν πρόθυμους συμμάχους και πολιτικά συμφέροντα, που αδιαφορώντας για το βαρύ πλήγμα στο κύρος των Ενόπλων Δυνάμεων, έπαιξαν και παίζουν ακόμη ένα εθνικά επικίνδυνο μικροπολιτικό παιχνίδι.
Τέταρτος μύθος: Η προκαταβολή.
Για να αντιληφθούν όλοι το μέγεθος της απάτης, αρκεί να αναφέρω ένα μέγα ψεύδος που αποτέλεσε πυλώνα της επιχείρησης εξαπάτησης της κοινής γνώμης και αφορά τη δήθεν προκαταβολή της τάξεως του 70%-80% του συνολικού τιμήματος, που δόθηκε κατά την υπογραφή της σύμβασης.
Η αλήθεια είναι ότι η προκαταβολή του προγράμματος ήταν 11,2%. Όπως συμβαίνει με όλα τα εξοπλιστικά προγράμματα διεθνώς, οι επόμενες πληρωμές αντιστοιχούσαν σε συγκεκριμένα ορόσημα της σύμβασης.
Υπάρχουν βουλευτές και πολιτικός αρχηγός που έλεγαν αυτά τα πράγματα. Πρόσφατα εδώ στη Βουλή ο ίδιος πολιτικός αρχηγός με την ίδια ευκολία απεκατέστησε για δικούς του λόγους την αλήθεια ομολογώντας ότι το μεγαλύτερο μέρος του τιμήματος πληρώθηκε επί κυβερνήσεων Ν.Δ.
Έφτασαν κάποιοι στο σημείο να ισχυριστούν το ασύστολο ψεύδος ότι δήθεν το ΠΝ δεν ήθελε τα συγκεκριμένα υποβρύχια και ότι δήθεν του επιβλήθηκαν προφανώς από την πολιτική ηγεσία προκειμένου αυτή να χρηματιστεί. Παρ όλο που για πέντε χρόνια έζησα και άκουσα πολλά στο ΥΠΕΘΑ είμαι κατηγορηματικός: Είναι υπονομευτές της εθνικής ασφάλειας όσοι, μετά από όσα ανέφερα ότι έκανε το ΠΝ επί 4 χρόνια για να αποκτήσει το πρώτο υποβρύχιο το 2010 –αντί του 2005, με ευθύνη της κυβέρνησης της Ν.Δ.- ισχυρίζονται κάτι τέτοιο.
Όπως σας είπα οι επιχειρησιακές ανάγκες κάθε Επιτελείου καθορίζονται από το ίδιο. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το πρόγραμμα των υποβρυχίων ξεκίνησε και προχώρησε σε κάθε στάδιο σε απόλυτη συνεργασία με το ΥΠΕΘΑ και με βάση τις εισηγήσεις του ΓΕΝ ήδη από το 1996.
Η σύμβαση που υπεγράφη τον Φεβρουάριο του 2000 δεν είναι απλά ισχυρή, αλλά ισχυρότατη. Η επιλογή του προγράμματος των υποβρυχίων δικαιώθηκε διαχρονικά και διακομματικά από όλες τις κυβερνήσεις που ακολούθησαν μέχρι και τη σημερινή.
Αλλιώς δεν εξηγείται ότι η σημερινή κυβέρνηση συνέχισε το πρόγραμμα με βάση μια τροποποιημένη σύμβαση μόνο επί συγκεκριμένων θεμάτων και μάλιστα προς το ηπιότερο σε σχέση με την αρχική σύμβαση.
Η Αρχική Σύμβαση είχε όλη την αναγκαία και ικανή πληρότητα και επάρκεια σε όρους και προβλέψεις έτσι ώστε αφενός μεν να εξασφαλίζει την καλή εξέλιξη του Προγράμματος και αφετέρου σε περίπτωση προβλημάτων να εξασφαλίζει τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου.
Η μόνη προϋπόθεση ήταν η πιστή και απαρέγκλιτη εφαρμογή της Σύμβασης, με συνεχή επιμέλεια και μέριμνα, με άσκηση όλων των δικαιωμάτων του Ελληνικού Δημοσίου χωρίς καθυστερήσεις και αμφιταλαντεύσεις.
Επιπλέον αδιάσειστη απόδειξη της πληρότητας, της επάρκειας, της καταλληλότητας , της λειτουργικότητας, της νομικής ορθότητας και σε τελική ανάλυση και της νομιμότητας της Αρχικής Σύμβασης αποτελεί και η πρόσφατη Νομοθετική ρύθμιση σχετικά με το πρόγραμμα των υποβρυχίων.
Πως είναι δυνατό να μιλάτε για προβλήματα της αρχικής σύμβασης όταν εσείς οι ίδιοι εγκρίνατε την ίδια σύμβαση με το Νόμο 3885/29-9-2010 που ψηφίσατε; Και μάλιστα κυρώσατε με τον νόμο αυτό τις ίδιες συμβάσεις με την ίδια κωδική ονομασία (12Β/2000) στις οποίες προστέθηκαν απλώς οι συμπληρώσεις για την παραγγελία και άλλων δύο Υποβρυχίων.
Θα έλεγα μάλιστα ότι η σύμβαση που υπογράψαμε εμείς το Μάρτιο του 2000 ήταν σκληρότερη από αυτή που εγκρίθηκε με τον παραπάνω Νόμο, όπου βεβαιώσατε ότι οι συμβάσεις : «κρίνονται και χαρακτηρίζονται επωφελείς και συμφέρουσες για το Ελληνικό Δημόσιο».
Τα προβλήματα δημιουργήθηκαν από τη στιγμή που δεν εφαρμόστηκαν οι αυστηρές ρήτρες που προέβλεπε η αρχική σύμβαση, κάτι άλλωστε που αξιολογήθηκε και από τη Δικαιοσύνη που αναζητά ευθύνες και για την μη εφαρμογή τους.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,
Θα διερωτηθούν αρκετοί που με ακούν: Δηλαδή όλα έγιναν ωραία και καλά; Δεν υπάρχει σκάνδαλο μιζών; Απαντώ ευθέως: Όχι δεν έγιναν όλα ωραία και καλά. Εξ άλλου για αυτό η Ελληνική Δικαιοσύνη -σε συνεργασία με τη Γερμανική- ερευνά εδώ και ένα χρόνο το θέμα.
Αυτό όμως, ξαναλέω, δεν με αφορά και δεν με αγγίζει.
Υπάρχει όμως και ένας μεθοδευμένος και ακριβοπληρωμένος πόλεμος προκειμένου να αποπροσανατολιστούν ο λαός και οι αρχές. Και οι πραγματικά ένοχοι να ενοχοποιήσουν άλλους και να κρύψουν τα ίχνη τους. Για αυτό καλούνται όλοι να σκεφτούν καλά μήπως με αδιέξοδες διαδικασίες όπως η σημερινή τελικά θα αφεθούν ανενόχλητοι;
Η Ν.Δ. φέρει τεράστια ευθύνη για την υπόθεση. Διότι επί κυβερνήσεών της καταβλήθηκε το μεγαλύτερο μέρος του τιμήματος και δημιουργηθήκαν τα περισσότερα προβλήματα. Όμως η Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ την απαλλάσσει ενοχοποιώντας επιλεκτικά μόνο την αρχική περίοδο υλοποίησης του προγράμματος επί διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ. Και όπως ακούσαμε και σήμερα από τους εκπροσώπους της, τώρα η Ν.Δ. δεν αρκείται σε αυτό, αλλά σας ζητάει και τα ρέστα και αναδεικνύεται σε τιμητή. Εσείς, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, με την πρόταση σας την αναδείξατε σε αυτό το βάθρο.
Δεν είναι η πρώτη φορά που στοχοποιούμαι. Ποτέ όμως τόσο απροκάλυπτα. Ποτέ τόσο ανιστόρητα.
Γνωρίζετε όλοι ότι στήριξα με συνέπεια τον Ανδρέα Παπανδρέου από την αρχή μέχρι το τέλος της διαδρομής του. Αυτό δεν μπορεί να διαγραφεί...
Η στήριξή μου στον Ανδρέα, ο ρόλος μου και η συμβολή μου στο χτίσιμο της νικηφόρας πορείας του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της μεταπολιτευτικής Ελλάδας μέσα από τις κυβερνητικές θέσεις που υπηρέτησα, όπως όμως και οι πολιτικές θέσεις που εξέφρασα μέσα στο ΠΑΣΟΚ, με έφεραν στο στόχαστρο πολλών επιθέσεων. Ιδιαίτερα από την εποχή του ‘89, που και εντός των τειχών μετρηθήκαμε λίγοι παρόντες και πολλοί απόντες.
Κάποιοι ήθελαν να απαλλάξουν το ΠΑΣΟΚ από την παρουσία μου ήδη από το 1995, όπως πρόσφατα παραδέχθηκε δημόσια πρωταγωνιστής της εποχής. Στόχος τους βέβαια δεν ήταν να απαλλάξουν το ΠΑΣΟΚ μόνο από εμένα, αλλά κυρίως από τον Ανδρέα Παπανδρέου.
Γνωρίζετε όλοι ότι εδώ και έναν χρόνο βρίσκομαι εγώ και η οικογένειά μου στο επίκεντρο μιας πρωτοφανούς στοχοποίησης σχετικά με το σπίτι μου. Επί μήνες βρίσκομαι στο στόχαστρο όλων των αρμόδιων ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους. Μετά από τόσο καιρό τα μόνα που έχουν μείνει είναι τα διαρκώς ανανεούμενα ψεύδη, λάσπη και συκοφαντίες σε βάρος μου. Γιατί τόσους μήνες –κοντεύει ένας χρόνος- και ενώ έχει ολοκληρωθεί η έρευνα του ΣΔΟΕ δεν δίνεται στη δημοσιότητα το πόρισμα; Ποιοι το κρατάνε στο συρτάρι; Ποιοι και γιατί μεθόδευσαν να ζούμε εγώ και η οικογένειά μου σε ομηρία; Ζήτησα ο ίδιος προ δεκαημέρου από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου την επίσπευση των σχετικών διαδικασιών ώστε να δοθούν τα πάντα στο φως.
Γνωρίζετε όλοι ότι μου ζητήθηκαν στοιχεία για την περιουσιακή μου κατάσταση και τους τραπεζικούς μου λογαριασμούς από την επιτροπή πόθεν έσχες της Βουλής και είμαι ο μόνος που απέστειλα συγκεκριμένα στοιχεία από το 1981!
Γνωρίζετε επίσης καλά, ιδιαίτερα οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, πώς και για ποιους λόγους μπήκα ξαφνικά και χωρίς κανένα στοιχείο στο «κάδρο» των υπευθύνων υπουργών για την υπόθεση της Ζίμενς, όταν είναι γνωστό ότι δεν έχω καμία σχέση και δεν έχω καν υπογράψει καμία σύμβαση του ελληνικού Δημοσίου με την εταιρεία αυτή.
Επιπλέον θέλω να επισημάνω, ότι νομικοί κύκλοι υποστηρίζουν ακόμη και το νομικά απαράδεκτο της πρότασης.
Νομικά απαράδεκτο πρώτον, γιατί η Βουλή δεν έχει τη δυνατότητα με βάση τις διατάξεις του άρθρου 86 του Συντάγματος και του νόμου 3126/03 «περί ευθύνης Υπουργών», να ζητήσει την άσκηση ποινικής δίωξης, μετά τη δεύτερη τακτική σύνοδο της βουλευτικής περιόδου, που αρχίζει μετά την τέλεση του αδικήματος.
Δεύτερον, γιατί, παρά τη θέληση των βουλευτών που υπέγραψαν την πρόταση να γίνει η έρευνα για τη «νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα» με τις διατάξεις του ν. 2331/95, γίνεται απόπειρα να συνδυαστεί με κάποιες διατάξεις του ν. 3691/08, γιατί μόνο σε αυτό το νόμο προβλέπεται ως εγκληματική δραστηριότητα η απόκτηση και διαχείριση περιουσίας.
Σας προειδοποιώ ότι θα τα βρείτε μπροστά σας στο δρόμο που σχεδιάσατε.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές θέλω να σας πω, κοιτάζοντας σας στα μάτια, ότι αισθάνομαι βαθιά δικαιωμένος για την πορεία και το έργο μου. Για αυτό θα συνεχίσω να αγωνίζομαι μέσα από τους δημοκρατικούς θεσμούς και για να λάμψει η αλήθεια με στοιχεία, αλλά και για να ανατρέψω όλη αυτή την επίθεση εναντίον μου, αποκαλύπτοντας και όλους εκείνους που την χειραγωγούν. Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου