SAN REMO MANUAL ΓΙΑ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΟ ΣΕ ΕΝΟΠΛΕΣ ΣΥΡΡΑΞΕΙΣ ΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΧΩΡΟ
Η Ισραηλινή πλευρά για να δικαιολογήσει την επιχείρηση SEA BREEZE στην Ανατολική Μεσόγειο επικαλέστηκε ένα πάρα πολύ σοβαρό ντοκουμέντο και κορυφαίο εγχειρίδιο που χρησιμοποιούν οι Ναυτικές Ακαδημίες(που επί 6 χρόνια προετοίμαζαν στο ΔΙΕΘΝΕΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ/ΣΑΝ ΡΕΜΟ),το SAN REMO MANUAL ON INTERNATIONAL LAW APPLICABLE TO ARMED CONFLICTS AT SEA.Το συγκεκριμένο κείμενο αποτελείται από 183 παραγράφους και χωρίζεται σε 6 κεφάλαια ήτοι ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ-ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΔΡΑΣΗΣ(ΧΩΡΙΚΑ ΥΔΑΤΑ-ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ-ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ)-ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ-ΜΕΘΟΔΟΙ και ΜΕΣΑ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ-ΜΕΤΡΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ(ΕΡΕΥΝΑ-ΚΑΤΑΛΗΨΗ-ΝΗΟΨΙΑ κλπ)-ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΑ ΑΤΟΜΑ/ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ κλπ.
Στο ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ του ΣΑΝ ΡΕΜΟ ( το οποίο συνδέεται με πολλούς διεθνείς οργανισμούς και Ινστιτούτα) ναυτικοί αναλυτές και ειδικοί στο ΔΙΚΑΙΟ της ΘΑΛΑΣΣΑΣ σε συνεργασία και με το ΔΙΕΘΝΗ ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ προετοίμασαν το καθοριστικής σημασίας ντοκουμέντα το οποίο χρησιμοποιείται ανάλογα με τα προβλήματα που εμφανίζονται στις ανοικτές θάλασσες.
Η παράγραφος 67 επιτρέπει σε αντιμαχόμενους να επιτεθούν σε εμπορικά/μη-πολεμικά πλοία που φέρουν την σημαία τρίτων κρατών εκτός των χωρικών τους υδάτων, εφόσον είναι βέβαιοι και βάσει λογικών αποδείξεων εμπλέκονται σε παράνομες δραστηριότητες, ή πρόκειται να σπάσουν ναυτικό αποκλεισμό, και ενώ έγκαιρα τους έχουν ειδοποιήσει και αρνούνται να σταματήσουν ή επί τούτου αρνούνται –αντιδρούν σε νηοψία-έρευνα ή κατάληψη. Σας λέει κάτι επί του θέματος που εξετάζουμε; Φυσικά οι παραθυρίζοντες στα κανάλια ασυστόλως και επειδή θεωρούν(!) τους εαυτούς τους ιδανικούς παντογνώστες, δεν σας είπαν τίποτα για αυτή την εξέλιξη και πρακτική του διεθνούς δικαίου των ένοπλων διενέξεων στις ανοικτές θάλασσες. Σε σοβαρά κανάλια σοβαρών χωρών αυτά έγιναν θέμα συζήτησης και για αυτό πολλές Δυτικές χώρες απέφευγαν τις καταδικαστικές εκφράσεις κατά της Ισραηλινής ενέργειας, η οποία εξακολουθώ να λέω ότι είχε ορισμένα δυσανάλογα σημεία δράσης.
Αν πάμε και στην παράγραφο 146 του ιδίου κειμένου ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΤΡΙΤΗΣ ΧΩΡΑΣ(ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ) ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΥΔΑΤΩΝ , ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΜΠΛΟΚΗ ΣΕ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 67. Kαι βέβαια το πλοίο μεταφέρεται στο πλησιέστερο λιμάνι και γίνονται οι μετέπειτα σχετικές ενέργειες. Σας λέει κάτι αυτό; Οι Ισραηλινοί τι έκαναν , αφού έθεσαν υπό έλεγχο το πλοίο, απλούστατα το οδήγησαν στο λιμάνι της ΑΣΝΤΟΤ. ΤΕΛΕΙΑ και ΠΑΥΛΑ. Δεν τα λένε εδώ αυτά ή δεν θέλουν την διαφορετική άποψη. Δεν πρέπει να παίζουμε τα παιχνίδια του ΕΡΝΤΟΓΚΑΝ. Εδώ παράγεται σκέψη και από αυτό το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ μελετώνται θέματα και εκδίδονται κείμενα διεθνούς εμβέλειας και αποδοχής. Λυπάμαι γιατί οι πολλοί και καλοί Τούρκοι ειδικοί σε αυτά τα θέματα δεν τα εξήγησαν στον ΕΡΝΤΟΓΚΑΝ, τον «προσεχώς πατερούλη των απανταχού Μουσουλμάνων».Το εν λόγω κείμενο είναι βασικό και είναι μεταξύ των ΘΕΜΕΛΙΩΔΩΝ που διδάσκονται στην κορυφαία ΝΑΥΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ του πλανήτη στην ΑΝΝΑΠΟΛΗ/MARYLAND/USA, ενώ πολύ γνωστές επιχειρήσεις κατά της τρομοκρατίας μετά το 2001(ACTINE ENDEAVOUR-OEF at SEA) το έχουν στα κύρια ντοκουμέντα. Επίσης και σε ασκήσεις-ενέργειες των κρατών που προβαίνουν σε MARITIME INTERDICTION στα πλαίσια της πρωτοβουλίας του 2003 γνωστή ως PROLIFERATION SECURITY INITIATIVE.
Άρα τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά .Και ασφαλώς απαιτείται ψύχραιμη και ελεύθερη σκέψη. Όλοι αυτοί που τόσο έντονα επέκριναν την καταδρομική ενέργεια(που επαναλαμβάνω ότι θα μπορούσε να εξελιχθεί διαφορετικά) και είναι λαλίστατοι από τις θέσεις τους , δεν είπαν απολύτως τίποτα όταν το Ισραήλ εντόπισε και κατέλαβε το πλοίο που μετέφερε 33 τόνους όπλα στην ΧΕΖΜΠΟΛΛΑΧ(σε παραβίαση της απόφασης 1701 του ΣΑ/ΟΗΕ) , ούτε όταν στο αεροδρόμιο της ΜΠΑΝΓΚΟΓΚ/ΤΑΙΛΑΝΔΗ σταμάτησαν οι αρχές το αεροσκάφος που μετέφερε όπλα και συστήματα πυραύλων από την Β.ΚΟΡΕΑ στο Ιράν(σε παραβίας των αποφάσεων 1696 και 1874 του ΣΑ/ΟΗΕ), ούτε βέβαια διαμαρτυρήθηκαν για την αθλιότητα του καθεστώτος της Β. ΚΟΡΕΑΣ να βυθίσει προ δυο μηνών πολεμικό πλοίο της ΝΟΤΙΟΥ ΚΟΡΕΑΣ στην ΚΙΤΡΙΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ.(46 νεκροί από τα μέλη του πληρώματος). Πάντως αν δεν γνωρίζουμε τα θέματα καλό είναι να μην μιλάμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου